جشنواره خرما در قصرشیرین برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قصرشیرین از برگزاری‌ جشنواره خرما در این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، بهرنگ بابایی گفت: نخستین جشنواره خرما قصرشیرین با هدف معرفی و ترویج محصولات محلی این منطقه برگزار می‌شود.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قصرشیرین، افزود: این جشنواره روز پنجشنبه ۳ آبان‌ماه در محل پارک فلاحت شعر قصرشیرین برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: این رویداد علاوه بر محصول خرما، برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی برگزار خواهد شد تا فضای جشنواره با شور و نشاط هرچه بیشتر همراه شود.
بابایی در ادامه گفت: این جشنواره با عنوان جشنی با طعم پاییز فرصتی برای گردهمایی مردم، کشاورزان و فعالان حوزه خرما است.

او گفت: در این گردهمایی علاوه بر نمایش محصولات باکیفیت، زمینه‌ای برای تبادل نظر و آشنایی بیشتر با پتانسیل‌های این محصول ارزشمند فراهم شود.

بابایی با بیان اینکه خرما قصرشیرین از معروفیت و کیفیت بالایی برخوردار است گفت: انتظار می‌رود این جشنواره با استقبال گرم مردم مواجه شود.

او در ادامه تاکید کرد: همچنین در مهرماه سال‌جاری، مسابقه نقاشی با مدادرنگی به مناسبت برگزاری نخستین جشنواره خرما قصرشیرین برگزار می‌شود، این مسابقه توسط دبیرخانه نخستین جشنواره خرما قصرشیرین با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو رده سنی زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال اجرا می‌شود.

بابایی در پایان اضافه کرد: شهرستان قصرشیرین دارای جاذبه‌های تاریخی گردشگری فراوانی است که از مهم‌ترین این جاذبه‌ها می‌توان به کاروانسرای عباسی، آتشکده چهارقاپی، موزه مردم‌شناسی، حوش کوری، نهر شاهگدار و کاخ خسرو اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072902070
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha